Kawa zbożowa

Chcesz zrezygnować z picia kawy? Poznaj kilka zamienników!

Poranna kawa to dla wielu z nas prawdziwy rytuał. Często już kładąc się spać nie możemy doczekać się porannej filiżanki tego aromatycznego napoju! Nic więc dziwnego, że produkt ten możemy znaleźć niemalże w każdej domowej kuchni. Kawa łączy ludzi i wzbogaca towarzyskie spotkania, a jej aromat wyciągnął z łóżka  już niejednego śpiocha! Pomimo wielu zalet picia kawy, wielu z nas decyduje się na rezygnację z tego trunku. Dlaczego? Pomimo pobudzających właściwości i przyjemnego smaku, kawa w wielu przypadkach niekorzystnie wpływa na organizm. Dzieje się tek szczególnie kiedy spożywamy ją w nadmiernych ilościach. Jak z niej zrezygnować oraz czym ją zastąpić? Oto kilka propozycji:

  1. Kawa bezkofeinowa

Co dziesiąta kawa wypijana na świecie nie zawiera kofeiny! Ciekawe jest również to, że zapach i smak tego napoju jest zbliżony do prawdziwej wersji kawy! To dobra wiadomość, szczególnie dla fanów towarzyskich spotkań oprawionych kawowym aromatem. Kawa bezkofeinowa do złudzenia przypomina swoją kofeinową koleżankę i jest powszechnie dostępna w sklepach z produktami spożywczymi lub w internecie.

  1. Kawa Inka

Ten rodzaj kawy zbożowej jest często wybierany jako napój dla dzieci. Kawa Inka podawana jest zazwyczaj z dodatkiem mleka oraz odrobiny cukru. W takim wydaniu staje się smacznym napojem dla całej rodziny, a co najważniejsze – można się nią raczyć bez ryzyka zbytniego pobudzenia. Kawa zbożowa jest również źródłem błonnika, który poprawia trawienie i oczyszcza jelita. Napój ten miło jest spożywać w wersji gorącej jak również schłodzony – na przykład jako bezkofeinowe latte!

  1. Yerba mate

Choć napój ten, podobnie jak kawa, zawiera silne właściwości pobudzające – trudno nie umieścić go na liście jej alternatywnych zamienników! Yerba mate to wysuszone liście i łodygi ostrokrzewu paragwajskiego. Nazwa yerba mate została wymyślona najprawdopodobniej przez Jezuitów  i pochodzi od słowa herba – ziele i mati, czyli tykwę w której parzy się to ziele. Wiele opinii głosi, że yerba mate w przeciwieństwie do kawy nie wypłukuje składników odżywczych, a wręcz nam ich dostarcza. Nadmiar yerby nie jest polecany osobom, które palą tytoń. Sama smak ziela jest naprawdę niecodzienny i nie wszyscy potrafią się do niego przekonać! Popijając yerba mate możemy popaść z jednego nałogu w drugi!

  1. Guarana

Ten naturalny składnik znany jest ze swoich właściwości silnie pobudzających i często znajdziemy go w składzie popularnych napoi. Guarana zawiera aż 3 razy więcej kofeiny niż kawa – jej niewielka dawka pomoże nam pobudzić organizm na cały dzień! Guarana jest częstym składnikiem, gotowych napoi energetyzujących.

 

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *